Na de bakfietsen en bakkerwagens werden er in de jaren dertig de eerste bestelauto's aangeschaft.

Jan Haak met paard MAX


Bestelwagen


Toen Reinder Giezen in 1953 een eigen bedrijf startte in veevoer in de 12e laan ,bracht hij met deze bestelwagen ook het veevoer naar de boeren en particulieren toe.

Rijbewijs halen in die tijd was niet zo moeilijk

Een rijbewijs halen in die tijd was niet zo moeilijk. Roelf Jacobus Giezen moest daarvoor naar Emmen en toen hij na een rondje rijden zonder deuken terug kwam en ook achteruit kon rijden, kreeg hij het document. Verkeer was er nauwelijks in die tijd. In november 1931 kochten ze een auto met het kenteken D7898.

Vanaf 1938 was Giezen lid van de ANWB en kreeg in 1988 een tegeltje voor zijn 50 jarig lidmaatschap.

In de oorlog was al een auto gevorderd en om te voorkomen dat een nieuwe auto ook werd afgepakt, hebben ze de wielen eraf gehaald en hem verstopt onder het stro bij overburen Warringa in de schuur. Deze werd wel gezien door de Duitser,maar men zei dat het een oud ding was en gelukkig is hij toen niet gevorderd. Zo reed hij na de oorlog weer langs de klanten.

In 1946 hadden ze een auto met kenteken D1486, in 1948 een met het kenteken D17854 en in 1949 een met het kenteken D20189.

Van de Familie Keveling kochten ze in 1946 voor 6000 gulden een studebaker met het kenteken D2704

Reinder Giezen reed al auto toen hij 12 jaar was en bracht soms ook al brood rond. Hij was zelfs sneller klaar dan zijn vader Roelf. Later kreeg Reinder zijn rijbewijs in ruil voor een pond koekjes.

Op 16 juni werd er door Wander n.v. een nationaliteitsbewijs gestuurg, nummer 44, behorende bij automobiel merk Chevrolet, met motornummer D.B.C.317988.

De volgende auto's waren in 1953 op het bedrijf: Hillman (personenwagen) Studebaker (truck), Studebaker (bestelwagen), Chevrolet (bestelwagen ), Skoda (bestelwagen), motorbakfiets, een gewoone bakfites en een paard met wagen.